29 Ekim 2012 Pazartesi

Bayram Şekeri Borga

Bayram geldi dediler beni bir süslediler, sabah erkendendüştük yollara. Annemin dediğine göre annemin babaannesine gidiyormuşuz. Büyükhalalarımda orada olacakmış.





 
 
 
 
 
Eve girer girmez tabiki bütün ilgi benim üzerimde toplantıannemle babamla kimse ilgilenmedi. Başrollerde hep ben varım ne güzel hayat buböyle... Kucaktan kucağa dolaştım, ilk bayram kartımı ve harçlığımı aldım. Herkesbirşeyler yerken ben baktım durdum olur mu öyle dedim bastım çığlığı o zamanakıllarına geldi bana da süt vermek...

Bizde insanız bizim canımız yok mu !!!
 

Öğleden sonra ise babaannemin evinde büyük yemek vardı. Busefer biraz eksiğimiz vardı ama Tante Oya ve Oğuz eniştem, teyze anne Şükran,kuzenim Can, babaannem ve dedem. Herkesle bayramlaştıktan sonra ben Nairaablamla içeriye gittim yemeğimi yedim ve öğlen uykusuna yattım. Annemle babambenim uyumamı fırsat bilerek bizi eve bırakıp kaçmışlar gezmeye gitmişler.
 

Bayramın 2. Gününde sabah erkenden babam evde kaçarken bendeseslere uyandım. Babam Kapadokya diye biryere gidiyormuş arkadaşlarıyla. Annemve ben evde kalıyormuşuz. Bu seferlik izin verdim babama gitmesi için amabirdahaki sefere bende takılıcam peşine.

Bizde annemle beraber büyük dayımlara ve büyük büyükanneannemi görmeye gittik. Hepberaber kahvaltı yaptık. Bi baktım büyük kuzenimLara’da oradaymış. Yine çok usluydum, herkese gülücükler dağıttım. Tabikimeşhur sabah aksiyonumu yapıp yine heryeri ve üstümü batırdım. Allahtan annemtedbirini önceden almıştı yoksa pispi kıyafetlerle dolaşmak durumundakalacaktım.

Öğleden sonra ise arkadaşım Bade ile biraz Cadde’de turatalım dedik. Dolaştık, vitrinlere baktık, biraz şekerleme yaptık. Sonrasındabütün gün dışarılarda olamanın verdiği yorgunlukla annem beni yıkadı ve hemenuyudum.

3. gün öğleden sonra Teyze nne Şükranla yine Cadde’deyürüyüş yaptık. Bu sefer bize kuzenim Can, babaannem ve dedemde katıldı.  

Ben bu sokaklarda sürekli gezme olayına çok alıştım vallakışın hava soğuk olacak diyorlar. Soğuk moğuk dinlemem illede dışarı çıkmakisterim benden söylemesi.

Bu arada bu akşam annem ve ben ilk defa gece başbaşakaldık... Bence sorun yoktu ben güzel uyudum, annemin neden olduğunu bilmiyorumbiraz uykusu kaçmış ama olur o kadar.

Sabah yürüyüşümüzü yaptıktan sonra arkadaşım Emre ileberaber Roberts kafede kahve içelim dedik. Ama bize kahve servisi yapmadıklarındanmecbur elma ve şeftali püresi ile idare etmek durumunda kaldım.

 O ne kadar güzelbirşeymiş öyle annem hazır kavanoz filan bişiler diyip bana bunlardan hiçvermemiş. Anne kişisi arada bana bunlardan da yedirde midemiz bayram etsinyahuuu...

Akşam tam uyku saatim gelmişti ki babamın motorunun sesiniduydum tamda banyodan çıkmıştım biraz onunla koklaştıktan sonra daha mamamıyerken uyuyakaldım...

Uyandığımda yine herkes evde, babamda burada neler oluyoranlamadım ne güzelmiş bu böyle.  Bu aradaannem sürekli iş diye biryere gitmekten bahsetmeye başladı. Eğer Bodrum gibibiyerse beraber gidelim anne bende severim orayı diyorum ama orası hiççocuklara göre biryer değilmiş. Sanırım bu iş denen yer gerçektende güzeldeğil, çünkü annem hiç gitmek istemiyor, sürekli surat asıyor. Bakalım nelerolacak.

0 yorum:

Yorum Gönder